Hodnocení v tělesné výchově je vzhledem k povaze tohoto předmětu velmi specifické a mnoho učitelů neví, jak jej uchopit. Učitelé tělesné výchovy mnohdy hodnotí v nesouladu s cíli tohoto předmětu, které je nutné si připomenout a rozebrat. Mnohdy vzniká předávání nějakého tradičního systému hodnocení z kolegy na kolegu, aniž by byl jakkoliv kriticky posouzen. Jiní učitelé pro změnu rozdávají známky bez smysluplného kritéria. Tělesná výchova je pak nesprávně pojata i hodnocena, což vede k degradaci tohoto předmětu a demotivaci žáků. V tomto kurzu si rozeberme cíle tělesné výchovy a ukážeme si, jak nastavit kritéria hodnocení do souladu, abychom využili veškeré funkce hodnocení. Díky tomu můžeme lépe motivovat žáky a dát vyšší smysl tomuto vzdělávacímu oboru.
- Fakulta sportovních studií
Vyučující
Osnova
Program se skládá celkem ze tří obsahových bloků, které jsou řazeny do logických celků: Cíle v tělesné výchově, hodnocení v tělesné výchově a příklady aplikovatelné v praxi. Vše je nejprve analyzováno teoreticky a uváděno v souvislostech s oborem a praxí. Témata jsou s účastníky průběžně diskutována. Závěrečné aktivity zahrnují prostor pro diskusi, vlastní tvorbu kritérií a zpětnou vazbu účastníků programu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Informace učitele